Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(116)
Forma i typ
Książki
(116)
Poradniki i przewodniki
(63)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(103)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(115)
Autor
Witkowska Magda
(16)
Gasper Dorota
(11)
Korpanty Jerzy
(8)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(8)
Doroba Anita
(7)
Sałbut Bartosz
(7)
Hillman James (1926-2011)
(5)
Lipa Michał
(5)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(5)
Malcherek Monika
(4)
Buckingham Marcus (1966- )
(3)
Samson-Banasik Aleksandra
(3)
Sarnacka-Smith Anna
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Cain Susan (1968- )
(2)
Dutkiewicz Mieczysław
(2)
Duława Michał
(2)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(2)
Heidtman Joanna
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(2)
Ockwell-Smith Sarah
(2)
Orloff Judith (1951- )
(2)
Sand Ilse
(2)
Schäfer Bodo
(2)
Scott Kim Malone
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Szkuta-Kruk Urszula
(2)
Szóstek Aga
(2)
Van Edwards Vanessa
(2)
Świerk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Acuff Jonathan
(1)
Adeney Peter
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Ames Elizabeth
(1)
Andresen Katya (1967- )
(1)
Atlas Radosław
(1)
Bahcall Safi (1968- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Ball Matthew
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Białek Maja
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Bilstein Frank F. (1971- )
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Brotto Lori A. (1975- )
(1)
Brown Brené
(1)
Brzezińska Magdalena
(1)
Brzoska Rafał (1977- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burg Bob
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Collins Philip (1967- )
(1)
Conley Randy
(1)
Convis Gary L
(1)
Cukier Kenneth
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czekalski Michał
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dixit Avinash K
(1)
Doerr John E
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Dominguez Joe (1938-1997)
(1)
Doron Eyal (1969- )
(1)
Duff Turney
(1)
Duke Annie (1965- )
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Edwards Jim
(1)
Eris Irena (1950- )
(1)
Erricson Colin
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Feigon Josiane Chriqui
(1)
Forbes Steve (1947- )
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Fuller Jack
(1)
Gallo Amy
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Glinka Dorota
(1)
Gomes Jean
(1)
Goodall Ashley
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Green Christopher (1943- )
(1)
Gunter Jen (1966- )
(1)
Góralczyk Bogdan (1954- )
(1)
Górecka Ewa
(1)
Głatki Michał
(1)
Hagan Margaret (1981- )
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hawn Goldie (1945- )
(1)
Heath Chip (1963- )
(1)
Heath Dan (1973- )
(1)
Hensel Witold (1917-2008)
(1)
Holden Wendy (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(115)
Język
polski
(111)
Odbiorca
Menedżerowie
(17)
Przedsiębiorcy
(9)
Rodzice
(4)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Handlowcy
(2)
Młodzież
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Copywriterzy
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dzieci
(1)
Internauci
(1)
Kobieta
(1)
Pracownicy
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Telemarketerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Sukces
(21)
Przywództwo
(12)
Przedsiębiorstwo
(11)
Relacje międzyludzkie
(9)
Kreatywność
(8)
Zarządzanie
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Samopoznanie
(7)
Samorealizacja
(7)
Sztuczna inteligencja
(7)
Innowacje
(6)
Praca zespołowa
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kultura organizacyjna
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Kobieta
(4)
Menedżerowie
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Przedsiębiorcy
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Zarządzanie zmianą
(4)
Zwinne zarządzanie
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Dzieci
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Internet
(3)
Introwersja
(3)
Inwestycje
(3)
Kariera
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Marketing
(3)
Motywacja pracy
(3)
Perswazja
(3)
Pewność siebie
(3)
Postawy
(3)
Psychologia pracy
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Samoakceptacja
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Sprzedaż
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Uczucia
(3)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Bogactwo
(2)
Charakter
(2)
Decyzje
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dusza
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Finanse
(2)
Finanse osobiste
(2)
Giełda papierów wartościowych
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Introwertycy
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Kultura pracy
(2)
Metawersum
(2)
Miłość
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Negocjacje biznesowe
(2)
Obsługa klienta
(2)
Odwaga
(2)
Poczucie straty
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia biznesu
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Wrażliwość
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zaufanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Śmierć
(2)
Życie seksualne
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akcje (ekonomia)
(1)
Aktorzy amerykańscy
(1)
Algorytmy
(1)
Analityka predykcyjna
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Asertywność
(1)
Biurokracja
(1)
Blikle, Andrzej (1939- )
(1)
Bono (1960- )
(1)
Brzoska, Rafał (1977- )
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Chiny
(1)
Hollywood (Los Angeles ; część miasta)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Gatunek
Poradnik
(80)
Opracowanie
(16)
Esej
(3)
Biografia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Felieton
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki południowoafrykańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(40)
Rozwój osobisty
(27)
Psychologia
(24)
Praca, kariera, pieniądze
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kulinaria
(2)
Religia i duchowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cierpisz na „słomiany zapał”? Prześladują cię nieukończone zadania i nieosiągnięte cele? Podobają ci się wszystkie nowe pomysły? Z zaczynaniem nie masz problemu, ale nie potrafisz niczego doprowadzić do końca?
Badania dowodzą, że niepowodzeniem kończy się aż 92 procent wszelkich postanowień noworocznych. Wielu ludzi prowadzi życie na krawędzi… Na krawędzi realizacji. Dlaczego? Ponieważ najtrudniejszą przeszkodą na drodze do osiągania celów nie jest lenistwo czy fakt, że się za mało staramy – jest nią perfekcjonizm. Jesteśmy swoimi najostrzejszymi krytykami. Kiedy wydaje nam się, że nie zrobimy czegoś porządnie, wolimy w ogóle tego nie robić. Właśnie dlatego najczęściej rezygnujemy z jakiegoś wyzwania już w pierwszym albo drugim dniu, wtedy, gdy zaczynamy odchodzić od ideału – wtedy, gdy uzyskiwane przez nas wyniki niemal zawsze okazują się gorsze od naszych ambicji.
Jesteś zmęczony wiecznym zaczynaniem i chcesz zacząć wreszcie regularnie kończyć rozpoczęte projekty? Masz dwa wyjścia: możesz dalej robić sobie wyrzuty i starać się bardziej, bo przecież tym razem w końcu ci się uda, albo możesz przeczytać tę książkę i zmienić swoje podejście. Opisywane w tej książce strategie są na pierwszy rzut oka nielogiczne. Warto jednak wiedzieć, że opierają się one na badaniach przeprowadzonych przez uniwersyteckiego pracownika naukowego na kilkusetosobowej próbie. Kto by pomyślał, że zwiększanie frajdy, eliminowanie własnych tajnych zasad czy celowe wykreślanie niektórych aspektów naprawdę działa! Dane nie kłamią. Ludzie, którzy dobrze się bawią, są o 43 procent skuteczniejsi. Wyobraź sobie, że gdy zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, możesz być o 43 procent skuteczniejszy w nauce gry na gitarze, przestrzeganiu diety czy prowadzeniu firmy. Tak więc jeśli jesteś gotowy zakończyć sprawy, na których naprawdę ci zależy, z tej książki dowiesz się, jak dokładnie masz to zrobić. Przeczytaj ją i skończ wreszcie to, co zaczynałeś już tyle razy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Bibliogr. s. 351-356.
W tym przełomowym bestsellerze znajdziesz dowody naukowe na to, jak twój niepokój, depresja, złość, obsesyjność lub impulsywność mogą być związane z funkcjonowaniem określonych struktur w twoim mózgu. Nie jesteś skazany na mózg, z którym się urodziłeś. Oto tylko kilka z zaskakujących - i skutecznych - „recept dla mózgu” neuropsychiatry dr. Daniela Amena, które mogą ci pomóc uzdrowić swój mózg i zmienić życie: Aby opanować niepokój i panikę zastosuj proste techniki oddechowe, aby natychmiast uspokoić wewnętrzne wrzenie. Aby zwalczyć depresję naucz się, jak likwidować automatyczne negatywne myśli. Aby opanować gniew stosuj wskazówki dr. Amena dotyczące diety i dowiedz się, które składniki odżywcze uspokajają złość. Aby pokonać impulsywność i nauczyć się koncentracji naucz się całkowitej koncentracji dzięki „Cudowi jednej strony”. Aby przestać się obsesyjnie zamartwiać "odblokuj się" dzięki specjalnym ćwiczeniom i naucz się innych technik rozwiązywania problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 296958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystywanie metod marketingowych sektora komercyjnego przez organizacje non-profit.
Książka Marketing Robin Hooda przedstawia dziesięć kluczowych zasad marketingu zaczerpniętych głównie z sektora prywatnego. Każda z tych zasad jest tytułem jednego rozdziału. Każda z wyjątkiem jednej, która jest skoncentrowana na relacjach z mediami, zilustrowana jest na początku rozdziału słynnym przypadkiem zastosowania jej w świecie biznesu. Wiele z podanych przykładów, które wybrałam dotyczą reklamy nie dlatego, że marketing jest tym samym co reklama (jest ona tylko jednym z jego przejawów), lecz dlatego, że reklama jest najczęściej najbardziej widocznym, swojskim i zrozumiałym aspektem kampanii marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 419-458. Indeks.
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że "Odlotowe pomysły" pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Technologie, Biznes)
Tytuł oryginału: The metaverse : and how it will revolutionize everything.
Bibliografia, netografia na stronach 352-363. Indeks.
Co w istocie kryje się pod nazwą metawersum? Jak wyjaśnia w niniejszej książce Matthew Ball - pionier, teoretyk i inwestor kapitału wysokiego ryzyka - metawersum ma postać trwałej i wzajemnie połączonej sieci trójwymiarowych wirtualnych światów. W przyszłości posłuży jako brama do większości doświadczeń w internecie, będzie również bazą dla znacznej części świata fizycznego. Dotychczas ta idea pojawiała się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej i gier wideo, obecnie ma szansę zrewolucjonizować każdą branżę i aktywność - od finansów i opieki zdrowotnej po edukację, dobra konsumpcyjne, planowanie miast, randkowanie i wiele innych. Wkrótce jako integralna część metawersum będziemy w nim zanurzeni, będziemy w nim żyć, pracować i wypoczywać. Co ważne, nie wymaga ono żadnych nowych urządzeń. Już dziś każdego dnia setki milionów ludzi za pomocą wszelkiego rodzaju urządzeń, od iPada Pro po telefony z Androidem za 300 zł, mają dostęp do trójwymiarowych wirtualnych światów wysokiej jakości, renderowanych w czasie rzeczywistym. Wygrają ci, którzy wykażą się zdolnością przewidywania! Ball omawia wyzwania związane z zarządzaniem metawersum, bada rolę Web3, blockchainów i NFT oraz przewiduje wygranych i przegranych nadciągających zmian. A co najważniejsze, przeprowadza też analizę szeregu niemal nieograniczonych sposobów wykorzystania wirtualnego uniwersum w biznesie. Niektóre wielkie firmy, np. Google, wydają się lepiej pasować do teraźniejszości niż do przyszłości, a inne, jak Facebook, usilnie próbują się dostosować. Jednak w najbliższym czasie liderami zostaną najprawdopodobniej Roblox, Unity i Epic Games (twórcy Fortnite), na razie 50 razy mniejsi niż dzisiejsi giganci technologiczni. Może się też zdarzyć, że na czoło wyścigu wysuną się firmy, które jeszcze są malutkie albo zupełnie nieznane. Bo kto przewidział sukces Tindera? Dlatego już dziś warto zainwestować w wiedzę o metawersum - nowej wartości, która odmieni ludzkość na skalę globalną, jednocześnie generując dziesiątki bilionów dolarów zysku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia na stronach 153-154.
Przywództwo nie jest tym, co lider narzuca pracownikom, lecz tym, co osiąga wspólnie z nimi. Skuteczne przywództwo to proces wywierania wpływu, w którym liderzy poprzez konsekwentne wdrażanie zdroworozsądkowych praktyk pomagają ludziom i organizacjom odnosić sukcesy. Niestety, w większości miejsc pracy z niezrozumiałych przyczyn ignoruje się te podstawowe zasady. Dlatego w niniejszej książce legendarny ekspert w dziedzinie przywództwa i autor bestsellerów Ken Blanchard oraz jego współpracownik Randy Conley postanowili podzielić się 52 prostymi wskazówkami, które pomogą liderom uczynić zdroworozsądkowe przywództwo powszechną praktyką. Proste prawdy o przywództwie jest dwuczęściową kompilacja przemyśleń Blancharda i Conleya na temat servant leadership i budowania zaufania. To świadectwo przenikliwej, zapadającej w pamięć, a miejscami sprzecznej z intuicją mądrości przywódczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Osobisty)
Tytuł oryginału: The better sex throught mindfulness workbook : a guide to cultivating desire, 2022.
Bibliografia na stronach 317-318.
Praktyczny zestaw porad i ćwiczeń dla kobiet, z którego dowiesz się, jak pielęgnować pożądanie w życiu codziennym.
Psycholożka kliniczna dr Lori Brotto ujawnia, jak stosować uważność w leczeniu problemów seksualnych, takich jak brak pożądania, ból i trauma. Jej metody polecają terapeuci seksualni i klinicyści. W tym praktycznym zbiorze znajdziesz porady i ćwiczenia opracowane na podstawie wyników wielokrotnie nagradzanych badań dr Brotto. Dowiesz się, jak zagwarantować sobie najlepsze efekty terapii oraz trwałą poprawę jakości życia intymnego. Poznasz instrukcje i ćwiczenia, które pozwolą ci rozwijać praktykę uważności samodzielnie lub z partnerem seksualnym. Dr Brotto zachęca zarówno kobiety, jak i mężczyzn, aby z delikatnością, czułością i ciekawością odkrywali swoją drogę do bardziej satysfakcjonującego i przyjemnego seksu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Dare to lead: brave work. Tough conversations. Whole hearts.
Na okładce: Autorka bestsellerów "New York Timesa". Wiarygodność w działaniu, uwalnianie potencjału, trudne rozmowy, budowanie zaufania.
W świecie, w którym technologia przejmuje nasze oczy, uszy, ręce i umysł, autorka przypomina nam, jak nie stracić serca. Świat potrzebuje odważnych liderów, którzy nie będą się bali korzystać z empatii, wrażliwości i autentyczności. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nade wszystko pragniesz być oceniany. Kultura organizacji jest kluczem do jej sukcesu. Najważniejsze jest planowanie strategiczne. Kompetencje należy mierzyć, a słabości eliminować. Przywództwo jest czymś namacalnym. Powyższe stwierdzenia sprawiają wrażenie podstawowych prawd dotyczących dzisiejszego środowiska pracy. W rzeczywistości jednak są kłamstwami. Guru od wzmacniania mocnych stron pracowników i autor bestsellerów Marcus Buckingham oraz szef działu przywództwa i inteligencji zespołowej Ashley Goodall pokazują, że za każdym razem, gdy pojawiamy się w pracy, stykamy się z tymi samymi wielkimi oszustwami: zniekształceniami, fałszywymi założeniami i błędami myślowymi, które prowadzą nieuchronnie do dysfunkcji i frustracji. Za pomocą wciągających historii i wnikliwych analiz autorzy ujawniają istotne prawdy, które myślący i otwarci przywódcy szybko docenią: o tym, że największe znaczenie mają siła i spójność zespołu, a nie kultura firmy; że powinniśmy mniej się skupiać na odgórnym planowaniu, a bardziej na dostarczaniu pracownikom wiarygodnych, aktualnych informacji; że zamiast próbować synchronizować cele pracowników, powinniśmy dążyć do wywołania wśród nich poczucia celowości i znaczenia wykonywanej pracy; że ludzie nie chcą być ciągle oceniani, ale zależy im na życzliwej uwadze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Osobisty)
Tytuł oryginału: Love and work : how to find what you love, love what you do, and do it for the rest of your life.
Zapewne od zawsze powtarzano ci: „Rób to, co kochasz.” Ta rada wydaje się prosta, ale prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie jej w czyn w świecie, który nie jest urządzony tak, by nam w tym pomagać. Większość z nas nie wie tak naprawdę, co kochamy — co nas porusza, angażuje i sprawia, że się rozwijamy, a miejsca pracy, szkoły, a nawet rodzice koncentrują się na tym, abyśmy się dostosowali. Światowej sławy badacz i autor bestsellerów „New York Timesa” Marcus Buckingham pokazuje, jak uwolnić się od tego konformizmu — zarówno w pracy, jak i w życiu. Pomaga nam odkryć, w czym jesteśmy najlepsi, jak odkryć swoje prawdziwe pasje i zacząć je realizować z pożytkiem dla siebie i innych, a następnie pomóc w tym ludziom, którym przewodzisz i których kochasz. Jak odkryć swoje wyjątkowe talenty? Co sprawia, że wyróżniasz się na tle innych? W jakiej pracy będziesz się spełniać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystaj swoje silne strony : użyj dźwigni swojego talentu / Marcus Buckingham ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT biznes, 2023. - 219, [36] stron : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Zarządzanie)
Na okładce pod nazwą autora: współautor tzw. testu Gallupa.
Tytuł oryginału: Go put your strengths to work : 6 powerful steps to achieve outstanding performance.
Zaufaj swoim talentom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać! Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od ?rm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony. Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces? Z tej książki dowiesz się: • dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski, • jak prawidłowo określić swoje mocne strony, • co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność, • jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The go-giver : a little story about a powerful business idea, 2007.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313077, 313152 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Jak dorastać w ekstrawertycznym świecie? Pamiętaj, że spokojny temperament to ukryta supermoc! Introwertycy dokonują niewiarygodnych wyczynów z powodu swojego spokojnego temperamentu, a nie wbrew niemu. Akceptuj i ceń siebie - takim, jakim jesteś. Świat cię potrzebuje. Istnieje mnóstwo sposobów, na jakie twój spokojny styl może się w pełni wyrażać, trafiać i przemawiać do innych. Niech ta książka będzie dla ciebie rodzajem podręcznika, który pomoże ci lepiej wykorzystywać cudowne właściwości i zdolności, jakie posiadasz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Laurum
Instytucja: MT Biznes
Indeks.
Co najmniej jedna trzecia spośród osób, które znamy, to introwertycy. To ci, którzy wolą słuchać niż mówić, czytać książki niż chodzić na przyjęcia. Są oni pomysłowi i twórczy, ale nie lubią się promować; wolą pracować samodzielnie niż w zespole. Choć często mówi się o takich osobach „ciche” i „spokojne”, to właśnie introwertykom zawdzięczamy wiele z najwspanialszych dokonań – od słynnych słoneczników van Gogha do pierwszego komputera osobistego. Ta napisana z pasją, oparta na wynikach badań naukowych, pełna zapadających w pamięć fascynujących opowieści o rzeczywistych osobach książka pokazuje nam, jak bardzo nie docenia się introwertyków oraz ile na tym traci nasz rozgadany świat. Korzystając z wyników najnowszych badań z dziedziny psychologii oraz neurobiologii, autorka ujawnia zadziwiające, mało znane dotąd różnice między ekstrawertykami a introwertykami. Zapewne najbardziej inspirującym aspektem Ciszej, proszę… jest to, że Susan Cain prezentuje nam galerię introwertyków, którzy odnieśli sukces – od superinteligentnego, niezwykle dynamicznego prelegenta, który po wykładach odzyskuje siły w samotności, do osiągającego rekordowe wyniki sprzedaży akwizytora, który w spokoju swoich czterech ścian korzysta z mocy, jaką daje mu zadawanie pytań. Wreszcie autorka udziela nam mnóstwa bezcennych rad dotyczących m.in. tego, w jaki sposób lepiej i skuteczniej radzić sobie z różnicami w relacjach introwertyk/ekstrawertyk, jak wzmacniać poczucie własnej wartości w introwertycznym dziecku oraz czy i kiedy warto „udawać” ekstrawertyka.
Ta niezwykła książka na zawsze już zmieni nasz sposób postrzegania introwertyków oraz, co równie ważne, to, w jaki sposób introwertycy postrzegają samych siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zmiany : w życiu i biznesie / Angelika Chimkowska. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2016. - 274 strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 270-271.
Co robić inaczej, by nie było tak jak zawsze? Planujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia? Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo. Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces? Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór? Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań - ta książka jest właśnie dla Ciebie. To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian. Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Indeks.
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną?
Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA - kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W książce "Od dobrego do wielkiego" omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity.
W książce "Od dobrego do wielkiego" znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Kenneth Cukier, Viktor Mayer-Schönberger i Francis de Véricourt pokazują, dlaczego myślenie kontekstowe i modele mentalne to nasz główny atut w czasach sztucznej inteligencji. A także jak możemy wykorzystać te wyjątkowe ludzkie umiejętności, by podejmować lepsze decyzje w dobie algorytmów. Ludzkość mierzy się z bezprecedensowymi wyzwaniami – od pandemii po populizm, od sztucznej inteligencji po masowe bankructwa firm, od nierówności majątkowych po zmiany klimatu. Autorzy wskazują w niniejszej książce najważniejsze narzędzia, które pozwolą nam odnaleźć właściwą drogę w gąszczu narastających problemów. O skuteczności podjętych przez nas działań – niezależnie od tego, czy na poziomie osobistym, zawodowym, państwa, czy wreszcie całej cywilizacji – decyduje to, co jest w nas: unikalna ludzka zdolność do myślenia kontekstowego. Na czym ona polega? Na tworzeniu modeli mentalnych, które pozwalają nam dostrzegać prawidłowości, przewidywać, jak sprawy będą się toczyć, i rozumieć nowe sytuacje. Ramy, w które ujmiemy dane zagadnienie, przesądzają o tym, jakie decyzje podejmiemy i jakie rezultaty osiągniemy. Zagadnienia takie jak pamięć czy rozumowanie od dawna leżą w centrum zainteresowania naukowców, na uboczu natomiast pozostawały kwestie związane z myśleniem kontekstowym. Kiedy jednak komputery coraz lepiej radzą sobie z wykonywaniem niektórych zadań poznawczych, ramowanie staje się funkcją krytyczną – a tylko ludzie mają taką zdolność. Jeśli chcemy rozwiązywać problemy, które stawia przed nami rzeczywistość, musimy nauczyć się inaczej na nie patrzeć oraz skupiać nasze myśli na ich newralgicznych elementach. Niniejsza książka jest pierwszym przewodnikiem pokazującym, jak biegle opanować naszą przyrodzoną umiejętność tworzenia modeli mentalnych i jak dzięki nim zacząć sięgać poza oczywiste rozwiązania.
Przeczytacie w niej także m.in.: Dlaczego rada, żeby zacząć myśleć nieszablonowo, nie przyda się nikomu. Jak bracia Wright, nie mając żadnego formalnego przygotowania w zakresie fizyki, po raz pierwszy w historii ludzkości wznieśli się w powietrze samolotem, zawdzięczając to wzorowo przeprowadzonemu myśleniu kontekstowemu. Jak użycie hasztagu #MeToo na Twitterze doprowadziło do zmiany sposobu postrzegania napaści na tle seksualnym od wstydu do upełnomocnienia. Jak ramowanie Covid-19 jako choroby odpowiadającej sezonowej grypie doprowadziło do katastrofy, a stworzenie modelu opartego na SARS (ciężkim ostrym zespole oddechowym) pozwoliło Nowej Zelandii uporać się z pandemią. Każda chwila naszego życia zostaje przefiltrowana przez tworzone przez nas modele mentalne, mimo to zazwyczaj są one dla nas niewidoczne. Ta wnikliwa książka pokazuje, jak uświadomić sobie, że zawsze patrzymy przez pryzmat czegoś, i jak szukać nowych punktów widzenia, kiedy otaczający nas świat wciąż się zmienia. Ważna i przydatna pozycja – pewną ręką prowadząca nas po niespokojnych czasach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: All-in on AI : how smart companies win big with artificial intelligence.
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny. Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa. To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka strategii : teoria gier w biznesie i życiu prywatnym / Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff ; przekład Dorota Gasper. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2020. - 496 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The art of strategy : a game theorist's guide to success in business & life" 2008.
Indeks.
Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film PIĘKNY UMYSŁ i zacząłeś się zastanawiać, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia? Ta książka powie, jak to zrobić.
Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać? A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja ?rma powinna zareagować na cięcie cen rywala? Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych? Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szczęścia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.
SZTUKA STRATEGII pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o ?lmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na eBayu, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń. Dzięki lekcjom zawartym w książce dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359625 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 387-389.
Legendarny inwestor John Doerr ujawnia, w jaki sposób system OKR – system wyznaczania celów – pomógł gigantom technologicznym takim jak Intel czy Google w osiągnięciu dynamicznego wzrostu i jak może pomóc każdej organizacji w rozwoju.
Jesienią 1999 roku John Doerr spotkał się z założycielami startupu, któremu przekazał właśnie 12,5 miliona dolarów; była to największa inwestycja w jego karierze. Larry Page i Sergey Brin mieli niesamowitą technologię, przedsiębiorczą energię i niebotyczne ambicje, ale żadnego prawdziwego planu biznesowego. Aby Google mógł zmienić świat (czy choćby przeżyć), Page i Brin musieli się nauczyć, jak dokonywać trudnych wyborów w zakresie priorytetów, utrzymując zespół na dobrej drodze. Musieli nauczyć się rozpoznawać, kiedy należy przestać pracować nad nieudanymi pomysłami, inaczej mówiąc, musieli się nauczyć porażki ponosić jak najszybciej.
Potrzebowali także aktualnych, odpowiednich danych, aby śledzić postępy – aby zmierzyć to, co miało znaczenie. Doerr przedstawił im sprawdzoną metodę dążenia do doskonałości operacyjnej: Cele i Kluczowe Wyniki (OKR), którą odkrył, gdy pracował jako inżynier w Intelu. Stosowanie tej metody przynosi olbrzymie korzyści. OKRs kładą nacisk na najważniejsze działania podejmowane w organizacji. Skupiają wysiłek i wspierają koordynację. Łączą cele w obrębie działów, aby ujednolicić i wzmocnić całą firmę. A przy okazji zwiększają satysfakcję z pracy, co przekłada się na mniejszy wskaźnik rotacji kadr.
W niniejszej książce Doerr przedstawia analizy widziane oczami ludzi, którzy się tym faktycznie zajmowali. W gronie narratorów tych opowieści znaleźli się między innymi Bono i Bill Gates. Doerr pokazuje, jak wielką koncentrację, zwinność i wzrost da się uzyskać dzięki modelowi OKR, jak bardzo pomógł on wielu wybitnym organizacjom. Ta książka pomoże nowej generacji liderów zdobyć tę samą magię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 357480 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej